Futbolda Devrim..

FUTBOLDA-DEVRİMSEVGİLİ dostlar, değerli okurlar futbol bizim için ,sizin için, kısaca hepimiz için olmazsa olmaz derken bu hafta yani Pazar günü ilk maçıma çıktım. Gerçekten futbolsuz bir hayat düşünemiyorum, yaklaşık bir ay kadar sağlık nedenlerimden dolayı ara verdiğim yeşil sahaların hem kokusunu hem görüntüsünü çok özlemişim ve bu hafta U.15 maçına çıktığım için yazımı da alt yapıya ve alt yapının önemine  ayırmak istedim.

KÖŞE:Şeref ÖKSÜM

Değerli kardeşlerim bir futbol kulübü için alt yapının olmaması eğreti baraka veya temelsiz bina gibi olduğunu özellikle vurgulamak istiyorum. Bugün kime sorarsanız sorun herkes futbolda alt yapının önemini ve o çevrede yetişen gençlerin futbola kazandırılmasını ballandıra ballandıra anlatırlar ama sadece anlatırlar, icraat yoktur. Çünkü eğer alt yapı düzgün olursa , üst liglere futbolcu yetişirse buradan en çok nemalanacak kişiler yöneticilerdir. Her zaman söylediğim ve inandığım bir konuyu tekrar tekrar altını çizerek vurgulamak istiyorum, alt yapının oluşturulması  ve kazandırılması  uzun vadeli ve uzun soluklu  bir yatırımdır.Burada hemen başarı beklenmesi ve futbolcu yetiştirilip kazanılması mümkün değildir. Bu BİLGİ İSTER, BECERİ İSTER, KOORDİNE İSTER, TAKİP İSTER, ARAŞTIRMA İSTER.  Bugün tabii bazı belde belediyelerin kapanması ve spora olan maddi katkı, sponsorluk bitince amatör spor iyice ölmeye başlaması da olayın ayrı siyasi bir boyutu ise de biz buna girmeyeceğiz.

Bugün U-15 maçı öncesi kısa sürede olsa Soma spor alt yapı koordinatörü Hakan Aslancan hoca ile hem tanışıp hem de ayak üstü sohbet fırsatı bulduk, zamanın kısıtlı olması nedeni ile çok  derinlere inemesek de çoğu görüş de aynı fikre vardık. Özellikle sevgili Hakan hocam tesisleşmenin öneminden bahsederek Linyit stadı içerisinde bulunan hakem odaları ve soyunma odalarının ele alınmasından işe başlayarak misafir takım taraftarlarına ve hakemlere iyi bir yer sunmak istediklerini söyleyerek, misafirperverliğimiz birinci planda olacaktır dedi ve bu olay beni fazlası ile memnun etti çünkü geçtiğimiz yıllarda hakemlerimiz soyunma odalarına bile girmek istemiyorlardı.

İkinci olarak Soma spor olarak kısa vadeli gençlik geliştirme programları hazırlayarak rapor halinde yönetim kuruluna sunduklarını ve yönetim kurulu da bunu okeylediklerini ve kabul ettiklerini belirtmişler bu da çok sevindirici bir olaydır.Bu olayda futbolcular ışıklandırılmış sahada bile antrenmanlarını yaparak geldiklerinde günün 24 saat duş ve odalarında kafaları sakin ve dinç olarak sadece futbolu düşünecekler, yaşam şartları komple iyileştirilecektir ve nitekim bugün soyunma odalarında inşaat başlamış bile ki , şaşırdım kaldım.

Yine Hakan hocamın anlattığına göre Soma ilçe Milli, Eğitim Müdürlüğü ile Soma spor yönetim kurulu iş birliği ile yeni bir protokol hazırlandığını öğrendik, burada amaç  okullar arası değil, sınıflar arası futbol turnuvaları düzenlenerek gençlerimizin kabiliyetlerini fikirleri ve yeteneklerini bir arada sergileyebilme özelliklerini görme, bunların içerisinde kabiliyetli olanların alt yapılarda profesyonelce yetiştirilerek  kendilerine ücretsiz olarak yardım etme, topluma kazandırılma, boş zamanlarını başka mekanlarda değerlendirme durumlarını ortadan kaldırma gibi hem ülkemiz için hem Soma’mız için büyük başarı sağlayacaktır. Burada anlayabildiğim kadar Hakan hocam bu konuda gönüllü olarak ve spor kamu oyunun da desteği ile de yetişip büyüdüğü topraklara maddi menfaat ve çıkar gözetmeden tırnakları ile sürünerek gençlere yoldaş olma etkeni ile futbola gönül bağlamış spor sever bir kardeşimiz.

İnşallah bunlar yapılırken kendisine köstek değil destek oluruz. Herkesin sadece destek olmasını bekliyor gerisinin ise su akar yolu bulur hesabı geleceğini düşünüyor ki bizde kendisine gönülden katılıyoruz. Peygamber efendimiz bir hadisinde “ Bana bir harf öğretenin kulu kölesi olurum” demiştir.Bizlerde bu memlekete spor adına kim hizmet yaparsa  hepsine müteşekkiriz, Allah razı olsun deriz. Görüşünceye dek şen ve esen kalın, sevgi ile kalın dostlarım.

Bir Cevap Yazın

